2016. július 1.

Nyírd ki ezt a naplót!

Mindig azt mondták, hogy vigyázz a könyveidre? Most felejtsd el! Ha van benned egy kis romboló hajlam, hogy összegyűrj, szétvágj, átlyukassz vagy összekoszolj egy könyvet, eljött a te időd. Végre itt egy napló, amivel azt tehetsz, amit csak akarsz. Sőt utasítanak rá…
Keri Smith zseniális alkotása, mely több millió példányban kelt el már világszerte, megmozgatja a fantáziádat, elragadja a képzeletedet, és úgy érezheted, te is képes vagy valami hihetetlen dolgot létrehozni.
Győzd le a félelmedet az üres oldalak iránt, és tapasztald meg az igazi kreativitást!

Régebben Pinteresten gyakran keresgéltem olyan képeket, amiken különböző könyvek lapjainak a szélére rajzoltak témába vágó képeket. Úgy gondolom, hogy se tehetségem, se merszem nincs könyveket dekorálni – számomra egy picit sérült könyv is a világvégét jelenti.
Aztán a keresési találatok között gyakran feljöttek amolyan naplójegyzetnek tűnő rajzok. Nem értettem, hogy miért is írnak többen tele egy-egy szóval lapot vagy miért színeznek ki egy karikán kívül mindent. Szép lassan kezdtem csak rájönni, hogy ez bizony valamilyen kiadvány lehet – tekintve, hogy még véletlenül sem olvastam el a képek címét.

Mindenfele egyre gyakoribbak a felnőtt színezős könyvek. Számomra lenyűgözőek a minták, és az is, hogy egyes emberek milyen gyönyörűen ki is tudják színezni. Nekem már az is gondot okoz, hogy ne menjek ki a vonalból és egy-egy részt viszonylag egyenletesen töltsek ki. Színátmenet már szóba sem jöhet. Mondták már, hogy ezeket nem lehet elrontani, de akkor engem még nem láttak alkotni.
Ez a napló viszont arról szól, hogy minél jobban, minél kreatívabban tönkre tudd tenni. Persze nyilván, ügyesebbeknek szebb lehet, mint a magamfajtáknak, de ezt a napló voltára hivatkozva nem muszáj megmutatni az érdeklődőknek. Na, jó nem, de mégis instrukciókat követve kell alkotni, amik szabadon értelmezhetők. És színezést csak elvétve kér.

A Maxim Kiadó jóvoltából a napokban jelent meg a magyar kiadás, és egyből úgy éreztem, hogy ezt meg kell rendelnem. Amikor kicsomagolás után belelapoztam, egyáltalán nem csalódtam a milyenségében.

Ebbe a posztba szinte bármit írnék, az spoiler lenne, sokkal jobb, ha mindenki magától fedezi fel ezt a könyvecskét (ezért képeket sem osztok meg, de az interneten találhatóak ötletek bőségesen).
A borító „tapizós” ami sokunknak örömet tud szerezni, emellett nagyon szépen le vannak kerekítve az oldalak, mintha egy kis notesz lenne – attól azért jóval vastagabb. Tudtam, hogy 224 oldal, de arra nem gondoltam, hogy ez ilyen sok.
Feladatokat még nem kezdtem megoldani, csak végigolvastam őket. Az elején már felhívja a figyelmet, hogy előfordulhatnak olyan feladatok, amiket kétségbe fogunk vonni. Nos, nálam ez már az első pár oldalon igaznak bizonyult. Jelenleg úgy érzem, hogy ezt a szörnyűséget nem merem megtenni egy könyvvel – holnap azért erőt veszek magamon és nekiállok.

Belekezdeni talán nehéz lehet, de nagyon jó, kreatív időtöltésnek tűnik, és bár a napló utasít, hogy mindenhova vidd magaddal, de azt nem szabja meg, hogy csak ceruzákkal, filcekkel, tollakkal dolgozhatsz. Ha más nincs is kéznél, hát a földről összeszedett piszokkal sikerülni fog valami egészen újszerűt alkotni.

Általam adott pontszám: 5

Ha kedvet kaptál hozzá, magyarul megrendelheted a Maxim Kiadó oldalán, angolul pedig megtalálod a Bookdepositoryn.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése